atkins GI etc=bullshit

Dieter är bullshit

Alltså jag förstår inte. Det är så himla sjukt att det finns så många dieter och bantningsmetoder därute när det ända ni behöver göra är att SLUTA FUCKING ÄTA! Nej men allvarligt, ÄT inte MER än du förbränner. Då går du INTE upp i vikt. Äter du mindre och förbränner mer går du NED i vikt.

Så jävla enkelt. Då kan du äta vaaaaaad du vill, men med sunt jävla förnuft. Jag förstår vissa personer som har väldigt låg ämnesomsättning, som tex alltid i hela sitt liv varit överviktiga. Då är det svårt. Eller om du har sjukdomen fetma och missbrukar mat precis som droger eller alkohol. Då behöver man hjälp precis som en alkoholist.


Men handlar det om 5 eller 10 kg du vill gå ner. Ät mindre bara. Svulla inte. Tänk förnufting, ät BARA när du är hungrig.

Varför ska man annars äta? Du dricker ju bara när du är törstig eller hur? Du kissar bara när du är kissnödig. Inte sätter du dig väl på toan bara för att det är kul att sitta där? Nej precis.

Jag äter godis och dricker cola varje dag. Varje dag. Väger precis lika mycket som jag vägt sedan jag var 17.

Men jag har hög ämnesomsättning, och idag är jag nöjd med min kropp men när jag var yngre skämdes jag över att vara smal eller spinkig. Och lång, såg ut son en giraff typ haha.

Sen var jag sen med utvecklingen också och det tyckte jag var rätt jobbigt. Jag var alltid längst i klassen, längre än killarna. Och såg ut som en kille haha för jag hade kort hår.

Sen höll jag på med alla sorters sporter när jag var liten, och även när jag var hemma sprang jag omkring hela tiden, rastlösare barn än jag var får man nog leta efter. Jag sprang nog slut på min energi för nu är jag jättelat haha. Fast det skulle nog se rätt konstigt ut om man sprang omkring och hoppar och leker när man är 21.

Nu ska jag äta PIZZA!!


Kommentarer
Postat av: Smurfen

Stå på bordet har vi tränat en del, och det är inga större problem, det största problemet vi har är att få henne att gå fint bredvid oss.. Visa tänder har vi tränat på sen vi fick hem henne, så det är inga problem förutom de dagar tänderna är på väg ur, då hon gärna tuggar lite på handen :P Tack så jättemycket för tipsen =) Har du nåt råd om hur man får henne att gå fint bredvid oss så tar vi gärna emot det rådet =)

2008-07-19 @ 02:41:24
URL: http://www.metrobloggen.se/bitchy
Postat av: Lena

Jag lovar dig att ditt sätt att äta inte kommer att hålla i längden. Gå in på www.kosttips.se så får du många bra tips om både kost och träning.

2008-07-19 @ 08:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0