Tacksamhet

Jag är tacksam...



....för väckarklockan som ringer på morgonen, det betyder att jag lever.
....för mamma som gnäller över att plocka ut disk för det betyder att jag har en mamma.
....för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har vänner.
....för disken som ligger och väntar, det betyder att jag och min familj har ätit.
.....för telefonen som ringer , det betyder att jag finns.
.....för kläder som försvinner, det betyder att jag har systrar.
....för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är i solen.
....för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har yttranderätt.
....för gnällande högljudd musik det betyder att jag kan höra.
....för tvätthögen i tvättstugan för det betyder att jag har kläder att ta på mig.
....för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen -jag har kunnat arbeta hårt.
.....för alla dåliga program på tvn, det betyder att jag kan se
.....för att ibland inte veta vad jag ska ta på mig, det betyder att jag kan välja
.....för att mamma ber mig ta ut hundarna, för det betyder att jag kan gå
....för att det är trångt i hemmet det betyder jag har en stor familj.



Vad är ni tacksamma för?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0