är det inte konstigt

Hur man så lätt kan få sig själv att må dåligt. Genom att till exempel tänka negativa tankar om sig själv, klaga på sitt utseende, ta åt sig av andras kommentarer eller låta sig påverkas av sånt man inte själv kan påverka.

Men det är så himla svårt att få sig själv att må bra. Man är så bortskämd med vissa saker, istället för att tänka bra tankar och försöka vara positiv är det så lätt att gnälla och klaga över småsaker. Man ska vara glad över vad man har, kämpa för att få det man vill ha.
Uppskatta dina vardagsproblem, du kunde ha haft det så mycket värre. Umgås bara med folk som får dig att må bra, inte sämre. Varför ha folk i ditt liv som gör dig ledsen eller olycklig? Eller folk som sviker dig om och om igen?

Ibland är det svårt att se ljuset i mörkret men det finns alltid där. Vissa gånger får man kämpa lite mer för att hitta det bara.

Och gå runt att tycka synd om dig själv hjälper inte, absolut inte om det är något du själv kan ändra till det bättre!
Bara du själv kan förändra din egen situation. Ingen annan.





Vill bara skriva av mig. Jag vet själv hur det är att må piss , men jag känner nu att jag mådde enbart dåligt pga av mig själv. Jag tillät inte mig själv att vara den jag är. Utan jag hade bestämt mig för att jag inte alls klarade av vissa saker och att jag inte var värd ett bättre liv, eller bättre självkänsla för den delen med.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Väldigt bra skrivit :).

2008-10-24 @ 18:17:28
URL: http://josefinckh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0