Godkväll min lilla blogg

Idag är jag trött. Ska lägga mig och sova ut lite, ska bara blogga och läsa lite bloggar. Sen lägga mig i sängen och läsa min cosmopolitan och ELLE.

Idag har det varit helt okej, blev klara med stängningen ganska snabbt, tack vare mig.

En gäst idag. Hon köpte en liten vinflaska. Det står klart och tydligt att man inte får ta med någon alkohol ut från våra lokaler. Och du får absolut inte ta med dig egen alkohol på flyget.
Så vi öppnar alltid all alkohol vi säljer.
 Iallafall, jag öppnade hennes vin men sen ber hon om att få korken. Jag orkar inte tjaffsa emot så jag ger henne korken, och föklarar för henne att hon måste dricka vinet härinne och inte ta med det ut.
Ja, visst säger hon, fast hon inte har något glas.

Hon sätter sig vid ett bord och jag ser henne skruva på korken och försöka smyga ner flaskan i väskan. Jag väntar till sista sekund, när hon är påväg att resa sig sen går jag till henne och säger du FÅR INTE TA MED DIG FLASKAN UT!!!
(dumma jävla kärring, tänker jag) Hon blir helt röd i ansiktet när hon förstår att hon blivit påkommen sen går hon och hämtar ett glas och dricker sitt jävla vin.

Idiotkärring. Och det finns gott om dem. Och idiotgubbar också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0