I look forward to yet another day.

Ännu en söndag har gått. Dagen har varit händelserik med upp och nedgångar. Men så fort jag kommer på mig själv tänka negativt så minns jag hur dåligt jag mådde när jag inte hade ett jobb, ett ansvar, en anledning att kliva upp på morgonen.

 Nu har jag ett jobb jag trivs med, ett jobb jag är bra på, ett jobb där jag har ett ansvar och där jag bryr mig mycket om min arbetsinsats och mitt skift. Jag är tacksam för det. Men det har inte bara kommit till mig som ett brev på posten.
Inget gör det, men vill man något ska man inte låta något eller någon hindra en. Hårt arbete lönar sig alltid. ALLTID!

Jag är tacksam över att jag har fått en lägenhet, även om mina tankar idag mest gått åt till att tänka negativt angående pengar just nu, helt ärligt så struntar jag i om jag inte har råd med det mesta den första månaden. Jag har ju en lägenhet, det är helt sjukt! ÄNTLIGEN! Min alldeles egna!!!


Därför vill jag att alla ska tänka positivt, det är inte mycket svårare. Istället för att tänka " Det här går inte", tänk " HUR ska jag göra för att fixa det här?"
Allt kan bli bättre, om du bara vill.


Yesterday is history tomorrow is a mystery but today is a gift.

Ta vara på dagen, och förstör den inte genom att tänka negativt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0