tankar

Även fast allt verkar gå vägen så känner man sig aldrig tillfredsställd. Alltid har man inställningen att det kan alltid bli bättre, en egenskap jag borde vara glad över då det gör mig lite ambitiösare än andra, gör att jag jobbar lite hårdare och vill  mer.
Men aldrig blir man nöjd på det sättet.  Nu sitter jag här, jättetrött efter att ha sovit drygt 4 h inatt. Jobbat och känner mig allmänt slutkörd. Tankarna snurrar runt i huvudet, rastlösheten kliar i benen och hjärtat vill så mycket mer.
Jag vill ha mer, mer , mer. Jag vill ha allt.  Men det går inte alltid. Fortfarande ger jag mer än jag får tillbaka.
När ska jag lära mig? I min värld är det eat or be eaten. Det är jobbigt men så är det, du måste kliva på lik för att komma nånstans och vända några ryggen.

Folk kommer alltid att snacka skit om dig, det finns alltid något att säga bakom ryggen, det är ju så lätt. Att säga till någons ansikte är svårare, där är det lätt att dra på ett falskt leende och låtsas att allt är superbra.



Men får man 1 vill man ha 2 osv. Får man det ena vill man ha det andra. That's whats keeps us going.


Nu blickar vi framåt och fortsätter kämpa på i livet. Allt ordnar sig till slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0