Besatt av vampyrer

Är jag just nu, har alltid gillat vampyrfilmer och vampyrer ÄR sexiga oavsett om personen i sig egentligen inte ens är snygg. Det är det mystiska och det farliga man gillar, dom är förförande och dom kan döda dig närsomhelst =)

Därför tänkte jag lista några av dem bästa vampyrfilmerna jag sett, har sett ett par men det finns fortfarande några jag vill se.

Den bästa är utan tvekan Bram Stokers Dracula, från 1992.
  På andra plats kommer En vampyrsbekännelse med Brad Pitt, Tom Cruise och Antonio Banderas ( blev kär i han i den här filmen) På tredje plats kommer Blade och Blade II. Lite mer action men sexiga vampyrer.
Fjärde platsen får Underworld. Femma får jag säga Twilight. Vill att den ska vara högra upp men det är mest kärlek och mindre vampireaction.
På sjätteplats kommer Queen of the damned. Sjunde Innocent blood, lite annorlunda mera sexig vampyrfilm.
Åttondeplatsen går till 30 days of night med Josh Hartnett. Lite mer modern, nyskapande.
På nionde plats kommer Blood for Dracula, från 70-talet nångång.
Och på tionde kommer The lost boys.

Hoppas jag inte glömt någon?

Vill lägga till Buffy the vampire slayer, men det är ju trots allt en serie. VÄRLDENS BÄSTA.
Ska köpa boxen en vacker dag. Det är verkligen kuuuuuuult. (modernkult)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0