Enligt en undersökning

Fingerlängden bestämmer dina chanser att bli rik

Har du fingertoppskänsla i affärer?

Pekar du med hela handen?

En snabb titt ger svaret.

En belgisk forskargrupp har kommit fram till att män som har stor skillnad i längd mellan pek- och ringfingrarna är något av alfahannar, mer aggressiva och tävlingsinriktade än män med lika långa fingrar.

De håller dessutom hårdare i sina pengar.


Man tror att skillnaden i fingerlängd är kopplad till den mängd manligt könshormon, testosteron, som männen exponerats för som ofödda foster.

Hos kvinnor är skillnaden i fingerlängd oftast väldigt liten, medan variationen är större hos män.

- Det är sannolikt så att människor med stor skillnad i fingerlängd också är fysiskt starkare och därför reagerar mer aggressivt, säger forskaren Kobe Millet enligt Daily Express.

I en annan undersökning, genomförd i Storbritannien, har forskarna tittat på händerna på män som arbetar på Londonbörsen. Där kom man fram till att män som har längre ringfingrar än pekfingrar gör större vinster och har mer framgångsrika karriärer än män som har lika långa pek- och ringfingrar.

För att lyckas på börsen krävs snabba reflexer, hög riskbenägenhet och kyliga nerver.

Tidigare studier har pekat på att skillnader i fingerlängd också kan avslöja helt andra egenskaper, till och med sexuell läggning.


 
Som ni ser har ju jag stor skillnad på mitt ring och pekfinger. Men nu gällde ju den här studien på män. Men skitsamma. Jag har nog alltid haft en del testosteron i mig, varför annars är jag så aggressiv =)


Kommentarer
Postat av: caroline

De var jävla skillnad :) Jag har med skillnad men inte så pass, haha

2009-01-21 @ 18:13:22
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0