Just my luck

BLAGHGAJGIIG. Breaking Dawn var SLUT. Me so sad, so so sad. Min vanliga tur. I'm not surprised.

Och nu sitter jag här, nyduschad och insmord med brun utan sol. Min bästa vän på vintern. Men min värsta fiende när det flagnar. Och är ledig imorn. Och inte ett dugg trött. Jag är FRISK med andra ord. Halleluja.

Från och med imorn ska jag detoxa mig. Bli av med mitt sockerberoende. Grönt te, vatten, frukt och grönt. That's it.
I'm gonna do it. Do it, do it, do it.


- Det handlar om att reducera alla gifter, avlasta matsmältningen och få i sig de näringsämnen som kroppen behöver, säger Sanna.
Hon berättar att du ska börja detoxen med att slopa kaffet, cigaretterna, alkoholen och sockret några dagar innan det drar igång på riktigt, för att undvika att må dåligt av ett abrupt slut. Då du sedan börjar ska du lägga om din kost. Här gäller det att koncentrera sig på frukt och grönsaker, helst ekologiska. Vill man kan man lägga till kallpressade växtoljor, i liten mängd. Frukten och grönsakerna ska pressas, ätas färska, lätt ångkokta eller ungsbakade. 



Släng: Kaffe och svart te
Alkohol (hm, vindruvor är väl en frukt? =)  )
Sädesprodukter
Pasta
Kött, speciellt fläsk
Ägg
Gröt
Bröd
Socker
Mejeriprodukter
Glutenprodukter
Raffinerade produkter
Produkter med smak-,  konsistens- och färgämnen
Salt
Halvfabrikat
Lightprodukter  

    Köp: Grönt te och örtte
Rotfrukter (t ex rödbetor)
Grönsaker
Groddar
Frukt
Olika sorters sallad
Lök och vitlök
Quinoa
Olika örter (t ex maskros och ingefära)
Råris eller vildris
Vitt kött (t ex kyckling eller fisk)
Kallpressade växtoljor (t.ex. olivolja  eller naturlig kokosolja)
Bönor
Nötter och frön (osaltade)
Ärtor
Kål (som broccoli, grönkål  och blomkål)
Kronärtskockor
Tofu 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0